فلسفه مدیریت بازاریابی 28 ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 28
نگاهی به فلسفه های مدیریت بازاریابی
مقدمه
مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر دانسته اند. شناخت فلسفه هایی که راهنمای اینگونه تلاش های بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هر یک در رابطه با “ سازمان”، “ مشتریان” و “جامعه”،می باشد . سازمانها فعالیت های بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار می دهند.
این دیدگاه ها عبارت اند از: تولید، محصول، فروش، بازاریابی و بازاریابی اجتماعی
دیدگاه تولید:
گرایش تولید یکی از قدیمیترین فلسفه ها برای رهنمود دادن به فروشندگان است. گرایش تولید بر پایه این فرض بنا شده است که مصرف کننندگان خواهان محصولاتی هستند که در دسترس بوده، استطاعت خرید آن را داشته باشند؛ بنابراین مدیریت باید فعالیت خود را بر بهبود کارایی تولید و توزیع متمرکز کند.
هنوز هم دیدگاه تولید یکی از دیدگاه های مفیدی است که در دو وضع زیر کاربرددارد. نخستین وضع مربوط به زمانی است که تقاضا برای محصول بیش از عرضه می باشد. در اینجا مدیریت باید برای افزایش تولید در صدد یافتن راههایی برآید.
دومین وضع مربوط به زمانی است که قیمت تمام شده محصول بسیار بالا باشد و باید برای کاهش آن چاره ای اندیشید. برای مثال، فلسفه کلی هنری فورد بنیانگذار خودرو سازی فورد این بود که فرآیند تولید خودروی مدل ؛تی؛ کامل شود، به گونه ای که هزینه آن کاهش یابد و مردم از نظر مالی توان خرید آن را داشته باشند. او به شوخی می گفت که مردم باید هر رنگی را که می خواهند انتخاب کنند، مشروط بر اینکه چیزی غیر از رنگ سیاه نباشد.
برخی از سازمانهای خدماتی، مانند نهادهای دولتی، از این فلسفه پیروی می کنند. اگرچه این نهادها قادرند مشکلات ارباب رجوع بسیاری را برطرف کنند. ولی این نوع مدیریت باعث نارضایتی مراجعه کنندگان می شود. در این سازمانها فرض بر این است که ارباب رجوع به خدمات ارائه شده نیاز دارند، بنابراین برای راضی کردن این افراد به طور بهینه اقدامی صورت نمی گیرد.
دیدگاه محصول (Product Concept):
یکی دیگر از دیدگاه های عمده ای که در بازاریابی وجود دارد دیدگاه محصول است. این دیدگاه بر این اصل بنا شده است که مصرف کنندگان، محصولاتی را که بهترین کیفیت،کارکرد و شکل را دارند خواهند خرید؛ بنابراین سازمان باید انرژی خود را به بهبوددائم محصول اختصاص دهد. دیدگاه محصول می تواند به “ نزدیک بینی بازاریابی” منتهی گردد. برای مثال، مدیران راه آهن آمریکا چنین می اندیشیدند که مصرف کنندگان خواستار راه آهن هستند و نه وسیله حمل و نقل، از این رو به چالش بزرگ و روز افزونی که بوسیله خطوط هوایی، اتوبوس، کامیون و خودرو شخصی در پیش رویشان قرار داشت توجه نکردند.
بسیاری از دانشکده ها چنین فرض کردند که فارغ التحصیلان دبیرستانی خواستار آموزش هنر هستند و از چالش فرآیند (مدرسه های حرفه ای) غافل ماندند.
سایر محصولات :
فلسفه مدیریت بازاریابی 28 ص
فلسفه مدیریت بازاریابی 28 ص...
فرهنگ و مدیریت استراتژیک2 22صفرهنگ و مدیریت استراتژیک2...
فرصت های شغلی 30 صفرصت های شغلی 30 ص...
فرایند تولیدفرایند تولید...
فرآیندهای حالت ناپایدار و batch پخت در کوره نرم کردن با روغن داغ 93 صفرآیندهای حالت ناپایدار و batch پخت در...
فاز برنامه ریزی 37 صفاز برنامه ریزی 37...
عواملی که بر رشد نشاء اثر میعواملی که بر رشد...
عوامل موفقیت و شکست پروژه های IT در سازمانها 45 صعوامل موفقیت و شکست پروژه های IT...
عوامل موثر در ورس بوته هاعوامل موثر در ورس...
عملیات داشتعملیات داشت...
علم اسلامی،مدیریت اسلامی 10صعلم اسلامی،مدیریت اسلامی 10ص...
علفهـای هـرزعلفهـای هـرز...
عصر اطلاعات 14 صعصر اطلاعات 14 ص...
عدم سستی مدیریت1عدم سستی مدیریت1...
طراحی قبل از شکل گیری در شکل دهی فلز 24 صطراحی قبل از شکل گیری...
طراحی سیستم برنامه ریزی وکنترل تولیدطراحی سیستم برنامه ریزی...
طراحی واحد تولید 29 صطراحی واحد تولید 29 ص...
طراحی و محاسبه شاخص های اندازه گیری بهره وری در معاونت توسعه مدیریت و منابع 37 صطراحی و محاسبه شاخص های اندازه گیری...
طراحی صندلی 53 صطراحی صندلی 53 ص...
طراحی برش عمودی مستطیلی قلب اکستروژن با یک سوراخ 42 صطراحی برش عمودی مستطیلی قلب اکستروژن...
طبقهبندی واریتة برنج از طرف سازمان خواربار و کشاورزیطبقهبندی واریتة برنج از...
طبقه بندی سیستمها 9 صطبقه بندی سیستمها 9 ...
ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری 21 صضرورت بازاریابی تک...
صد نکته در مدیریت تغییر 11 صصد نکته در مدیریت تغییر...
شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آنشناسایی مفهوم مدیریت...
شش گام موثر در مدیریت بحران 7 صشش گام موثر در مدیریت بحران 7...
شش سیگما چیست؟ 29 صشش سیگما چیست؟ 29...
شرکت با مسئولیت محدود 18 صشرکت با مسئولیت محدود...
شرکت پارس خودرو 41 صشرکت پارس خودرو 41 ص...
شرکت هما تئوری های مدیریت 58 صشرکت هما تئوری های...
شرکت فرش باستان یزدشرکت فرش باستان یزد...
شرکت سهامی خدمات مهندسی آب و برقنیروگاه 130 صشرکت سهامی خدمات مهندسی...
شرکت تجهیزات توربو کمپرسورنفتشرکت تجهیزات توربو کمپرسورنفت...
شرایط اقلیمی مناسب برای شالیزارشرایط اقلیمی مناسب برای شالیزار...
شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران 7صشبکه های توزیع مویرگی در بازار...
شب پره یک نقطهشب پره یک نقطه...
شایسه سالاریشایسه سالاری...
شاهکاری از کاپلان و نورتن در خدمت کنترل استراتژیک 7 صشاهکاری از کاپلان و...
شاخص های توسعه انسانی 32 صشاخص های توسعه انسانی...
سیستم مدیریت یکپارچه LMS 45 صسیستم مدیریت یکپارچه LMS ...
سیستم مدیریت یکپارچه LMS 17 صسیستم مدیریت یکپارچه LMS...
سیستم مدیریت LMSسیستم مدیریت ...
سیستم اطلاعات مدیریت 30 صسیستم اطلاعات مدیریت 30 ص...
سیستم اطلاعات مدیریت 18صسیستم اطلاعات مدیریت...
سیاستهای مدیریتیسیاستهای مدیریتی...
سیلو 23 صسیلو 23 ص...
سیستمها 52 صسیستمها 52 ص...
سیستم های تولید انعطاف پذیر 55 صسیستم های تولید انعطاف پذیر...
سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی 12 صسیستم های برنامه ریزی...
سیستم های اطلاعاتی مدیریت 40 صسیستم های اطلاعاتی...
گیاهان تیره نعناعیان 55 صگیاه ریحان 13 ص
گیاه چغندر قند 28 ص
گیاهان آپارتمانی 60 ص
برق 10ص
بررسی نقش رسانههای جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان
برق
بررسی وضعیت فروش محصولات چرمیسبک (داخلی – خارجی)
بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صاد
طرح توجیهی تولید رزین الکید
پل 24 ص
کلمات کلیدی :لسفه دیریت بازاریابی دیدگاه حصول برای ثال باید برای ارباب رجوع زمانی است صرف نندگان راه آهن دیریت باید این دیدگاه دیدگاه تولید بازاریابی دیریت ldquo نندگان بنابراین
- ۹۶/۰۹/۱۵