buy

buy

  • ۰
  • ۰

فلسفه مدیریت بازاریابی 28 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 28

نگاهی به فلسفه های مدیریت بازاریابی

مقدمه

مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر دانسته اند. شناخت فلسفه هایی که راهنمای اینگونه تلاش های بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هر یک در رابطه با “ سازمان”، “ مشتریان” و “جامعه”،می باشد . سازمانها فعالیت های بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار می دهند.

این دیدگاه ها عبارت اند از: تولید، محصول، فروش، بازاریابی و بازاریابی اجتماعی

دیدگاه تولید:

گرایش تولید یکی از قدیمیترین فلسفه ها برای رهنمود دادن به فروشندگان است. گرایش تولید بر پایه این فرض بنا شده است که مصرف کننندگان خواهان محصولاتی هستند که در دسترس بوده، استطاعت خرید آن را داشته باشند؛ بنابراین مدیریت باید فعالیت خود را بر بهبود کارایی تولید و توزیع متمرکز کند.

هنوز هم دیدگاه تولید یکی از دیدگاه های مفیدی است که در دو وضع زیر کاربرددارد. نخستین وضع مربوط به زمانی است که تقاضا برای محصول بیش از عرضه می باشد. در اینجا مدیریت باید برای افزایش تولید در صدد یافتن راههایی برآید.

دومین وضع مربوط به زمانی است که قیمت تمام شده محصول بسیار بالا باشد و باید برای کاهش آن چاره ای اندیشید. برای مثال، فلسفه کلی هنری فورد بنیانگذار خودرو سازی فورد این بود که فرآیند تولید خودروی مدل ؛تی؛ کامل شود، به گونه ای که هزینه آن کاهش یابد و مردم از نظر مالی توان خرید آن را داشته باشند. او به شوخی می گفت که مردم باید هر رنگی را که می خواهند انتخاب کنند، مشروط بر اینکه چیزی غیر از رنگ سیاه نباشد.

برخی از سازمانهای خدماتی، مانند نهادهای دولتی، از این فلسفه پیروی می کنند. اگرچه این نهادها قادرند مشکلات ارباب رجوع بسیاری را برطرف کنند. ولی این نوع مدیریت باعث نارضایتی مراجعه کنندگان می شود. در این سازمانها فرض بر این است که ارباب رجوع به خدمات ارائه شده نیاز دارند، بنابراین برای راضی کردن این افراد به طور بهینه اقدامی صورت نمی گیرد.

دیدگاه محصول (Product Concept):

یکی دیگر از دیدگاه های عمده ای که در بازاریابی وجود دارد دیدگاه محصول است. این دیدگاه بر این اصل بنا شده است که مصرف کنندگان، محصولاتی را که بهترین کیفیت،کارکرد و شکل را دارند خواهند خرید؛ بنابراین سازمان باید انرژی خود را به بهبوددائم محصول اختصاص دهد. دیدگاه محصول می تواند به “ نزدیک بینی بازاریابی” منتهی گردد. برای مثال، مدیران راه آهن آمریکا چنین می اندیشیدند که مصرف کنندگان خواستار راه آهن هستند و نه وسیله حمل و نقل، از این رو به چالش بزرگ و روز افزونی که بوسیله خطوط هوایی، اتوبوس، کامیون و خودرو شخصی در پیش رویشان قرار داشت توجه نکردند.

بسیاری از دانشکده ها چنین فرض کردند که فارغ التحصیلان دبیرستانی خواستار آموزش هنر هستند و از چالش فرآیند (مدرسه های حرفه ای) غافل ماندند.









سایر محصولات :
فلسفه مدیریت بازاریابی 28 ص

فلسفه مدیریت بازاریابی 28 ص...

فرهنگ و مدیریت استراتژیک2 22ص

فرهنگ و مدیریت استراتژیک2...

فرصت های شغلی 30 ص

فرصت های شغلی 30 ص...

فرایند تولید

فرایند تولید...

فرآیندهای حالت ناپایدار و batch پخت در کوره نرم کردن با روغن داغ 93 ص

فرآیندهای حالت ناپایدار و batch پخت در...

فاز برنامه ریزی 37 ص

فاز برنامه ریزی 37...

عواملی که بر رشد نشاء اثر می

عواملی که بر رشد...

عوامل موفقیت و شکست پروژه های IT در سازمانها 45 ص

عوامل موفقیت و شکست پروژه های IT...

عوامل موثر در ورس بوته ها

عوامل موثر در ورس...

عملیات داشت

عملیات داشت...

علم اسلامی،مدیریت اسلامی 10ص

علم اسلامی،مدیریت اسلامی 10ص...

علفهـای هـرز

علفهـای هـرز...

عصر اطلاعات 14 ص

عصر اطلاعات 14 ص...

عدم سستی مدیریت1

عدم سستی مدیریت1...

طراحی قبل از شکل گیری در شکل دهی فلز 24 ص

طراحی قبل از شکل گیری...

طراحی سیستم برنامه ریزی وکنترل تولید

طراحی سیستم برنامه ریزی...

طراحی واحد تولید 29 ص

طراحی واحد تولید 29 ص...

طراحی و محاسبه شاخص های اندازه گیری بهره وری در معاونت توسعه مدیریت و منابع 37 ص

طراحی و محاسبه شاخص های اندازه گیری...

طراحی صندلی 53 ص

طراحی صندلی 53 ص...

طراحی برش عمودی مستطیلی قلب اکستروژن با یک سوراخ 42 ص

طراحی برش عمودی مستطیلی قلب اکستروژن...

طبقه‌بندی واریتة برنج از طرف سازمان خواربار و کشاورزی

طبقه‌بندی واریتة برنج از...

طبقه بندی سیستمها 9 ص

طبقه بندی سیستمها 9 ...

ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری 21 ص

ضرورت بازاریابی تک...

صد نکته در مدیریت تغییر 11 ص

صد نکته در مدیریت تغییر...

شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن

شناسایی مفهوم مدیریت...

شش گام موثر در مدیریت بحران 7 ص

شش گام موثر در مدیریت بحران 7...

شش سیگما چیست؟ 29 ص

شش سیگما چیست؟ 29...

شرکت با مسئولیت محدود 18 ص

شرکت با مسئولیت محدود...

شرکت پارس خودرو 41 ص

شرکت پارس خودرو 41 ص...

شرکت هما تئوری های مدیریت 58 ص

شرکت هما تئوری های...

شرکت فرش باستان یزد

شرکت فرش باستان یزد...

شرکت سهامی خدمات مهندسی آب و برقنیروگاه 130 ص

شرکت سهامی خدمات مهندسی...

شرکت تجهیزات توربو کمپرسورنفت

شرکت تجهیزات توربو کمپرسورنفت...

شرایط اقلیمی مناسب برای شالیزار

شرایط اقلیمی مناسب برای شالیزار...

شبکه های توزیع مویرگی در بازار ایران 7ص

شبکه های توزیع مویرگی در بازار...

شب پره یک نقطه

شب پره یک نقطه...

شایسه سالاری

شایسه سالاری...

شاهکاری از کاپلان و نورتن در خدمت کنترل استراتژیک 7 ص

شاهکاری از کاپلان و...

شاخص های توسعه انسانی 32 ص

شاخص های توسعه انسانی...

سیستم مدیریت یکپارچه LMS 45 ص

سیستم مدیریت یکپارچه LMS ...

سیستم مدیریت یکپارچه LMS 17 ص

سیستم مدیریت یکپارچه LMS...

سیستم مدیریت LMS

سیستم مدیریت ...

سیستم اطلاعات مدیریت 30 ص

سیستم اطلاعات مدیریت 30 ص...

سیستم اطلاعات مدیریت 18ص

سیستم اطلاعات مدیریت...

سیاستهای مدیریتی

سیاستهای مدیریتی...

سیلو 23 ص

سیلو 23 ص...

سیستمها 52 ص

سیستمها 52 ص...

سیستم های تولید انعطاف پذیر 55 ص

سیستم های تولید انعطاف پذیر...

سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی 12 ص

سیستم های برنامه ریزی...

سیستم های اطلاعاتی مدیریت 40 ص

سیستم های اطلاعاتی...

گیاهان تیره نعناعیان 55 ص
گیاه ریحان 13 ص
گیاه چغندر قند 28 ص
گیاهان آپارتمانی 60 ص
برق 10ص
بررسی نقش رسانه‌های جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان
برق
بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی)
بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صاد
طرح توجیهی تولید رزین الکید
پل 24 ص

کلمات کلیدی :لسفه دیریت بازاریابی دیدگاه حصول برای ثال باید برای ارباب رجوع زمانی است صرف نندگان راه آهن دیریت باید این دیدگاه دیدگاه تولید بازاریابی دیریت ldquo نندگان بنابراین
  • ۹۶/۰۹/۱۵
  • mohamad kazemi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی