buy

buy

  • ۰
  • ۰

تحقیق درباره انجمن ملل جنوب شرقی آسیا ـ آسه آن

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 34

انجمن ملل جنوب شرقی آسیا ـ آسه آن :

(THE ASSOCIATION OF SOUTH EAST ASIAN NATIONS)

آسه آن (ASEAN) شامل کشورهای اندونزی، مالزی، سنگاپور، فیلیپین، تایلند و برونئی می باشد. این کشورها از سال 1993 شروع به قطع تعرفه های خود کرده و قصد دارند تا سال 2008 به یک منطقه‌آزاد تجحاری تبدیل شوند.

یکی دیگر از گروههای منطقه ای در آسیا همکاری اقتصادی آسیا و پاسیفیک ((APEC)The Asia Pacific Economic Cooperative) می باشد که شامل 6 عضو (ASEAN) و ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، زلاندنو، ژاپن، کره جنوبی، چین، هنگ کنگ و تایوان می باشد.

برخی از متخصصین اعتقاد دارند که رشد چین به دلیل نفوذ سرمایه داری، و وجود چهار اژدها در آسیا (ژاپن، تایوان، سنگاپور، هنگ کنگ) که در تجارت بسیار موفق بوده اند باعث خواهد شد که قدرت از غرب به شرق انتقال پیدا کند.

سایر گروههای منطقه ای :

بطور کلی در اروپا چهار گروه عمده بازار وجود دارند که عبارتند از: منطقه اقتصادی اروپایی (EEA)، اتحادیه اروپا (EU) انجمن تجارت آ›اد اروپا (EFTA) و کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS).

در آفریقا چندین گروه بازار وجود دارد اما متأسفانه این بازارها به دلیل کوچکی و یا محدودیت های زیرساختی اقتصادی جهت تولید کالا، نتوانسته اند در تجارت و یا پیشرفتهای اقتصادی موفقیتی حاصل نمایند. برخی از این گروههای منطقه ای عبارتند از: اتحادیه گمرکی آفریقای شرقی، جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (WAEC)، جامعه اقتصادی مغرب و گروه کازابلانکا که یک منطقه آزاد تجاری است و شامل کشورهای مصر، غنا، گینه و موراکو می شود.

در آمریکای لاتین نیز گروههای منطقه ای متفاوتی وجود دارد از قبیل بازار مشترک «اند» (Andean)، بازار مشترک آمریکای مرکزی، جامعه و بازار مشترک کارائیب و بازار مشترک جنوبی ائتلاف آمریکای لاتین (LAIA). در آمریکای لاتین نیز به دلایل مشکلات سیاسی، فعالیتهای نازل اقتصادی، و تفاوتهای زیاد توسعه اقتصادی بین کشورها این توافقها نتوانسته اند موفقیتی را برای کشورهای آمریکای لاتین ایجاد نمایند.

در آمریکای شمالی گروههای منطقه ای عبارتند از: موافقتنامه تجارت آزاد ایالات متحده ـ کانادا و موافقتنامه تجارت آ›اد آمریکای شمالی (NAFTA).

در خاورمیانه دو توافق بازار (Market Agreement) وجود دارد: بازار مشترک اعراب (ACM) و سازمان همکاریهای اقتصادی (ECO) بازار مشترک اعراب در سال 1964 با عضویت مصر، عراق، کویت، اردن و سوریه ایجاد گردید.

در آسیا نیز همانگونه که قبلاً توضیح داده شد گروههای منطقه ای آسه آن و اَپِک وجود دارد.

بازارهای بزرگ جدید (The Big Emeging Markets) :

در سالهای آتی انتظار می رود که برخی از کشورهای جهان سوم تبدیل به بازارهای بزرگی شوند. در واقع ده بازار بزرگ که پیش بینی می شود در 20 سال آینده 30 درصد از کل واردات جهانی را به خود اختصاص دهند عبارتند از آرژانتین، آسه آن، برزیل، منطقه اقتصادی چینی (چین، هنگ کنگ، تایوان)، هندوستان، مکزیک، لهستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی و ترکیه. از هم اکنون برخی از دولتها و شرکتها (به خصوص دولت و شرکتهای آمریکایی) جهت ایجاد زمینه، به مناسبات خود با این کشورها شدت بخشیده اند. جدول 5ـ2 این بازارها را نشان می دهد.

سیستم مالی بین المللی :

ثبات در اقتصاد بین المللی زمینه ساز صلح و پیشرفت است. از این رو پس از جنگ جهانی دوم سازمانهایی همچون صندوق بین المللی پول (IMF) و بانک جهانی ایجاد شدند.

صندوق بین المللی پول :

صندوق بین المللی پول، جهت ثبات نرخ برابری ارز ایجاد شد، اما امروزه بیشتر در شناور بودن ارز براساس عرضه و تقاضا فعالیت می کند. در سالهای گذشته IMF علاوه بر دادن وامهای کوتاه مدت به کشورهائی که در موازنه پرداخت مشکل دارند به پرداخت وامهای بلندمدت نیز اقدام نموده است. این وامها که بیشتر به کشورهای در حال توسعه پرداخت می شود در مقابل شروطی از قبیل کاهش تعرفه، کاهش تورم، پایین آوردن هزینه های دولیت و ایجاد واحدهای بازرگانی مستقل می باشد.

بانک جهانی :

بانک جهانی نیز عمدتاً به کشورهای در حال توسعه وام می دهد. وامها بلندمدت و معمولاً پانزده تا بیست و پنج ساله می باشد. ایجاد سرمایه به منزله فعالیت اقتصادی بهتر و در نتیجه، بازارهای بهتر برای شرکتهای بین المللی می باشد.

گروه هشت :

این گوره شامل کشورهای صنعتی عمده جهان یعنی ایالات متحده آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، آلمان و ژاپن می باشد که ابتدا گروه هفت نامیده می شد و از سال 1998 با پیوستن روسیه به آن گروه هشت نامیده می شود. این گروه به صورت منظم جلساتی در مورد اقتصاد جهانی و سیستم پولی بین المللی بر پا می کند. شرکت کنندگان در این جلسات وزرای امور مالی و رؤسای بانکهای مرکزی می باشند.

اندازه بازار :

محیط اقتصادی یکی از عوامل غیرقابل کنترل مدیر بازاریابی بشمار می رود. محیط اقتصادی از دو بعد دارای اهمیت است، محیط اقتصادی که بازاریابی بین الملل را تحت تأثیر قرار می دهد ـ که در بخش اول این فصل مورد بحث قرار گرفت ـ و محیط اقتصادی داخلی هر کشور که شرکت، قصد فروش کالای خود را به آن دارد، بنابراین بازاریاب درگیر تجزیه و تحلیل اقتصادی بازارهای خارجی می شود ضمن اینکه این بازارها می تواند شامل یکصد کشور و یا حتی بیشتر گردد.

در این بخش به 2 سؤال اساسی پاسخ داده خواهد شد:

1ـ بازار ما چه اندازه ای دارد؟

2ـ بازار ما چه ویژگیهایی دارد؟

پاسخ به سؤال اول، پتانسیل بازارهای خارجی و اولویت آنها را مشخص می کند و پاسخ به سؤال دوم، ماهیت وظیفه بازاریابی یک شرکت را تعیین می کند.

متغیرهای زیادی در اندازه بازار تأثیر می گذارند، اما جمعیت، رشد جمعیت، توزیع جمعیت، توزیع درآمد، درآمد سرانه و تولید ناخالص ملی شاخصهایی هستند که برای تعیین اندازه بازار بسیاری از کالاها می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

1ـ جمعیت :

مردم بازار را تشکیل می دهند و اگر بقیه عوامل را ثابت فرض کنیم هر چقدر جمعیت بیشتر باشد، بازار بهتر خواهد بود. خرید بسیاری از کالاها با جمعیت رابطه مستقیم دارد، مانند کالاهای اساسی از قبیل دارو، مواد غذایی و مواد آموزشی. برای کالاهای ارزان قیمت نیز جمعیت شاخص خوبی برای تعیین بازار آنها، بشمار می رود محصولاتی از قبیل نوشابه، دوچرخه، چرخ خیاطی و غیره. جدول 6ـ2 پرجمعیت ترین کشورهای جهان را نشان می دهد.









سایر محصولات :
تحقیق درباره انجمن ملل جنوب شرقی آسیا ـ آسه آن

تحقیق درباره انجمن ملل...

تحقیق در مورد مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان 20 ص

تحقیق در مورد مشارکت سیاسی و...

آموزش حل مشکل ثبت شبکه گوشی سامسونگ s7262

آموزش حل مشکل ثبت شبکه...

تحقیق درباره انجمن جهانی هسته‌ای WNA

تحقیق درباره انجمن جهانی...

تحقیق در مورد مسیحیت در ایران باستان

تحقیق در مورد مسیحیت در ایران باستان...

تحقیق درباره انتقال اطلاعات

تحقیق درباره انتقال اطلاعات...

تحقیق در مورد مروری بر حسابداری دولتی

تحقیق در مورد مروری...

تحقیق درباره انتقادگرى و انتقادپذیرى در حکومت علوى

تحقیق درباره انتقادگرى و انتقادپذیرى در...

تحقیق درباره انتظار چیست؟ منتظر کیست؟

تحقیق درباره انتظار...

تحقیق در مورد مروری بر تحولات نظام بودجه‌ریزی 30 ص

تحقیق در مورد مروری بر تحولات نظام...

تحقیق درباره انتظار بشر از دین

تحقیق درباره انتظار بشر از دین...

تحقیق در مورد مردم شناسی و جامعه شناسی، ایل و عشایر 11ص

تحقیق در مورد مردم شناسی و...

تحقیق درباره انتظار بشر از دین

تحقیق درباره انتظار بشر از...

تحقیق در مورد مراسم تدفین درمصرباستان 8 ص

تحقیق در مورد مراسم تدفین...

تحقیق درباره انترگرال

تحقیق درباره انترگرال...

تحقیق درباره اموزشگاه نقشه کشی ساختمان و طراحی

تحقیق درباره اموزشگاه نقشه کشی...

تحقیق در مورد مراحل ساخت فنداسیون ساختمانهای اسکلت فلزی 10 ص

تحقیق در مورد مراحل ساخت...

تحقیق درباره اموزش و پرورش در چین و فرانسه

تحقیق درباره اموزش و پرورش در...

تحقیق در مورد مدیریت و اقتصاد

تحقیق در مورد مدیریت و...

تحقیق درباره امواج صوتی

تحقیق درباره امواج صوتی...

تحقیق در مورد مدیریت پرورش جوجه بوقلمون

تحقیق در مورد مدیریت...

تحقیق درباره امنیت شبکه های کامپیوتری

تحقیق درباره امنیت...

تحقیق در مورد مدیریت بدن و رابطه آن با پذیرش اجتماعی بدن

تحقیق در مورد مدیریت بدن...

تحقیق درباره امنیت در لینوکس

تحقیق درباره امنیت در...

تحقیق درباره امنیت شغلی با رویکرد ایمنی و سلامت و نقش آن در نگهداری کارکنان 33 ص

تحقیق درباره امنیت شغلی...

تحقیق در مورد مدیریت و سرپرستی در سازمان زندانها 9 ص

تحقیق در مورد مدیریت و سرپرستی در...

دانلود فایل frp گوشی سامسونگ A510 با لینک مستقیم

دانلود فایل frp گوشی سامسونگ A510...

تحقیق درباره امنیت در شبکه های بی سیم

تحقیق درباره امنیت در شبکه های بی...

تحقیق در مورد مدیریت استراتژیک 11 ص

تحقیق در مورد مدیریت استراتژیک 11...

تحقیق درباره امر به معروف و نهی از منکر

تحقیق درباره امر به معروف و نهی...

تحقیق درباره امامت

تحقیق درباره امامت...

تحقیق در مورد مدل حسابداری مبتنی بر ارزش جاری 18 ص

تحقیق در مورد مدل...

تحقیق درباره امام علی ع

تحقیق درباره امام...

تحقیق در مورد مختصری درباره ی طب ورزشی

تحقیق در مورد مختصری...

تحقیق درباره امام علی

تحقیق درباره امام علی...

تحقیق درباره امام صادق

تحقیق درباره امام صادق...

تحقیق در مورد مختصری در باره اقتصاد آموزش 33 ص

تحقیق در مورد مختصری در باره اقتصاد...

تحقیق درباره امام زمان

تحقیق درباره امام زمان...

تحقیق درباره امام خمینی و هنر

تحقیق درباره امام خمینی و هنر...

تحقیق در مورد مالیة عمومی 40 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق درباره امام حسین 37 ص

تحقیق درباره امام حسین 37 ص...

تحقیق در مورد لگوریتم‌های هیوریستیک‌ها 10 ص

تحقیق در مورد لگوریتم‌های هیوریستیک‌ها 10...

کتاب Cambridge English for Scientists به همراه کتاب دبیر و فایل های صوتی کتاب

کتاب Cambridge English...

تحقیق درباره الگوریتم

تحقیق درباره الگوریتم...

تحقیق درباره الگوریتم پایگاه داده دها

تحقیق درباره الگوریتم...

تحقیق در مورد لزوم اندازه گیری هوش هیجانی و دلالت های ارتقاء تحصیلی خود به خود 53 ص

تحقیق در مورد لزوم اندازه...

تحقیق درباره الگو سازی ترمودینامیکی

تحقیق درباره الگو سازی...

تحقیق در مورد لامپ

تحقیق در مورد...

تحقیق درباره الهیات فلسفی اسلامی 51 ص

تحقیق درباره الهیات فلسفی اسلامی...

تحقیق درباره أمار کارکنان

تحقیق درباره أمار کارکنان...

مقاله درباره نقش عوامل محیطی در عملکرد ورزشکاران
مقاله درمورد مخازن
مقاله درمورد حافظ شیرازی
کودتا چیست
مقاله درمورد حافظ شیرازی
تحقیق درباره مرغداری
مقاله درمورد حرکت سقوط آزاد اجسام
تحقیق درباره کارآفرینی کارگاه کاشی کاری
تحقیق درباره کارآفرینی کنسرو فرآورده غیر گوشتی
پاورپوینت تهیه اسید بوریک از بوراکس و بررسی برخی از خواص آن
کتاب دکوراسیون
کارخانه ماشین سازی اراک 63 ص
کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس
ویندوزxp

کلمات کلیدی :بازار مشرک اعراب ایالا محده آمریکا جنوب شرقی آسیا ملل جنوب شرقی حقیق درباره انجمن بین المللی بازار مشرک گروههای منطقه وجود دارد محیط اقصادی آمریکای لاین صندوق بین بازار اقصادی کشورهای منطقه ایجاد المللی آمریکای جهانی
  • ۹۶/۰۷/۲۹
  • mohamad kazemi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی